Czekasz na odpowiednią okazję, aby sprzedać swój dom?

Sprzedaż domu w zimie może być prostsza niż myślisz!

Okres letni powszechnie jest uważany za szczytowy na rynku nieruchomości ale ludzie kupują i sprzedają swoje nieruchomości przez cały rok. Zmiana miejsca zamieszkania z powodu nowej pracy, z powodów zdrowotnych, rodzinnych albo z chęci nowych doświadczeń życiowych może się zdarzyć w każdej chwili.

Sprzedaż domu w zimie może się wydawać nie łatwa, ponieważ  nabywcy nie są w stanie dostrzec potencjału domu. Zwłaszcza gdy na zewnątrz wszystko pokryte jest śniegiem, chodniki są  oblodzone, a trudne warunki drogowe zniechęcają do wybrania się na prezentację.

Faktycznie sprzedaż domu w okresie zimowym może wydawać  się wyzwaniem ale  czy wiesz, że istnieją również pewne korzyści ze sprzedaży domu zimą, które nie występują wiosną czy latem?

Oto kilka powodów, dla których nie należy czekać do wiosny.

Kwestia popytu i podaży

Zimą w Twojej okolicy pewnie będzie miej oferowanych domów. To znaczy , ze będziesz mieć mniejsza konkurencję, a wypromowanie Twojej nieruchomości będzie łatwiejsze. Masz szansę na uzyskanie większego zainteresowanie bo Twój dom jest jedyny w okolicy, inaczej niż latem gdy rynek jest nasycony.

Pierwszy kwartał relokacji

Coraz częściej na zmianę miejsca zamieszkania decydujemy się z powodów zawodowych. Firmy mają tendencję do umieszczenia czy przenoszenia swoich pracowników w pierwszym kwartale nowego roku. Oznacza to, że każdej zimy mamy do czynienia z Klientami, którzy  szukają swojego nowego domu i którym zależy na czasie. Grupa tych Klientów ma często do dyspozycji dodatkowe fundusze przeznaczone na ten cel, zatem decyzja o kupnie jest szybsza, a cena transakcyjna bliska cenie ofertowej.

Zmotywowani Klienci

Oferując swój dom w okresie zimowym ograniczasz liczbę tzw. ”oglądaczy”. Klienci kupujący o tej porze roku to Klienci bardziej zmotywowani. A Tobie przecież zależy na jednym, konkretnym Kliencie, a nie pielgrzymkach przypadkowych ludzi. Oznacza to również dla Ciebie mniejszy stres związany z przygotowaniami domu do prezentacji oraz oszczędność Twojego czasu. Prezentacji będzie mniej ale za to z Klientami faktycznie zainteresowanymi kupnem.

Szybsza sprzedaż

Jest to być może sprzeczne z intuicją ale prawdziwe. W zimnie do finalizacji transakcji może dojść szybciej ponieważ klient który szuka w tym okresie, robi to z konkretnego powodu, ponieważ musi się przeprowadzić z wyraźniej przyczyny. W tym czasie jest łatwiejsza dostępność np. notariusza, a uzyskanie dokumentów do kupna czy sprzedaży następuje o wiele sprawniej niż w miesiącach letnich.Poza tym zmotywowani kupujący są bardziej skłonni zapłacić oferowaną cenę z obawy przed zniknięciem oferty.

Podstawową sprawą przy oferowaniu domu jest jego przygotowanie do sprzedaży, podkreślenie jego atutów i pokazanie potencjału. Ale jak to zrobić zimą, gdy jest zimno, ponuro i szaro, a śnieżyca na zewnątrz? Istnieje kilka kroków, które można podjąć, aby pokazać  Twój dom z jak najlepszej strony, by wydał się interesujący i warty uwagi potencjalnych Klientów!

 – Zrób porządek na podwórzu i ogrodzie

Pamiętaj, aby podjazd  i chodnik wokół domu był odśnieżony. Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz to upadek na oblodzonej drodze i przykre konsekwencje. Taka sytuacja nie pozostawi dobrych wspomnień podczas prezentacji.  Możesz posypać chodnik  piaskiem lub solą. Jeśli pada deszcz, umieścić gumową matę przy drzwiach lub pojemnik do przechowywania mokrych parasoli. Spraw żeby dotarcie na posesję było tak proste jak tylko to możliwe, by odwiedzający nie mieli wrażenia ,że zdobywają górski szczyt przedzierając się przez zaspy.

– Więcej światła

Zimą szybko się robi ciemno i ponuro jednakże pokazywanie  domu w godzinach wieczornych daje możliwość stworzenia miłego nastroju. Twój dom powinien wydzielać poczucie ciepła i uroku. Podnieś zatem wszystkie żaluzje, odsłoń zasłony i włącz światła.Zrób użytek z kominka i rozpal go, włącz lampy podłogowe. Uważaj jednak ze świecami, nie przesadzaj, często uczulają i mają zbyt intensywny zapach.

– Włącz ogrzewanie

Z zimnych, niedogrzanych pomieszczeń Klienci będą chcieli szybko wyjść, zwłaszcza jeśli przyszli z mrozu. Daj zatem możliwość by Klienci poznali potencjał nieruchomości , którą oferujesz i pozostali w niej dłużej. Możesz zaproponować gorącą herbatę.

– Więcej nie znaczy lepiej

Bogactwo w wystroju świątecznym, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz, może być rozpraszające dla Klientów. Może również zaburzać odbiór pomieszczeń i maskować ich funkcjonalność. Uczyń swój dom świątecznym ale również gustownym.

– Pokaż fotografie domu z innych pór roku

Warto Klientowi pokazać odsłony domu o różnych porach roku. Pokaż walory ogrodu, wypielęgnowany trawnik i potencjał w różnych aranżacjach ogrodu.